Harry Potter,

Pojken som blixten slagit ner i.

Eller var det "Pojken som överlevde"?

Jess, som ni kanske förstår så kommer detta inlägg handla om Harry Potter!
Imorse så läste jag ut Harry Potter och halvblodsprinsen, för andra gången.
Filmen kommer ju faktiskt snart på bio och jag Måste (med stort M, om ni inte la märke till det) verkligen se den! :D
Som tur är har man föräldrar som kan förboka biljetterna.
Dom kommer nog ta slut fort. :o

Denna boken handlar mer om Voldemort än dom andra.
Detta är riktigt bra tycker jag för att i allla andra böcker undrar man ju saker över Voldemort.

-Trolldomsministeriets Cornelius Fudge har tvingats se sanningen i vitögat och bekräftar att Han-som-inte-får-nämnas-vid-namn är tillbaka och värvar anhängare för att gripa makten.

Harry Potters sjätte skolår vid Hogwarts skola för häxkonster och trolldom kantas av rädsla och varningar. Harry lyckas äntligen med sina lektioner itrolldryck tack vare anteckningar i den lärobok han lånat, som en gång tillhört någon som kallar sig"halvblodsprinsen".
Samtidigt får han privatlektioner av Albus Dumbledore, som avslöjar hemligheten bakom Voldemorts odödliga själ.-

-sf.se 

Jag skulle verkligen vilja säga vad som kommer hända här men det kan jag ju inte!
Måste nog ringa Elin och prata lite om boken.

Om ni inte har läst boken, LÄS DEN! :D ♥

Kommentarer
Från: elin

HARRRRRRY POTTTTTTER! ♥♥♥

jag måste erkänna att det är de bästa böckerna som finns!

& vi ska på premiären så är det bara!



sv; tackitacki, sötnosen min <3

2009-04-15 @ 00:06:20
URL: http://ijustwannajump.blogg.se/
Från: KAJSAs.

svar: tack =)

2009-04-15 @ 10:57:33
URL: http://ksundstrom.blogg.se/

Kommentera?

Ditt namn?
Remember me?

E-post, visas bara för mig!

Din blogg eller hemsida?

Glöm inte att kommentera!:

Trackback
RSS 2.0