Du vet aldrig vad som finns på andra sidan tills du går dit och kollar.

Snart är denna sommar slut. Sommaren går alltid så fort. Även om man är ledig och kan göra allting man vill.. Sitta uppe på nätterna, sova tills man är helt utvilad, gå ut på morgonen och sitta i morgonsolen med bara shorts och linne för att det är varmt, och sen kanske det kommer någon enstaka sommarskur.
Ändå går sommaren fortast av alla årstider. Varför? Är det för att det just är sommar.
Att man njuter av tiden för mycket och mest slappar. Kanske glömmer man bort mitt i sommarvärmen att den kommer ta slut och det är bäst att göra någonting.
Men denna sommar jobbade jag. Jag jobbade de fyra varmaste veckorna. Även när jag jobbade gick tiden fort. Det var inte som skolan, då man tycker att en skoldag på nästan 8 timmar tar flera dagar.
Det måste vara någonting med värmen som gör att man glömmer vissa minuter, dessa minuter som gör att hela sommaren passerar förbi utan att vi märker det. Och alla föregående sommrar minns man som vackra sommrar men man kan inte minnnas vad man gjorde.
 Kanske för att de få minuter som försvinner i våra minnen är de viktgaste på sommaren. De som gör att sommaren känns lång, de vi förlorar.

Kommentarer
Från: lena

Jag vill träffa er!!!! kram

2010-08-08 @ 01:46:18
URL: http://lenasworld.blogg.se/

Kommentera?

Ditt namn?
Remember me?

E-post, visas bara för mig!

Din blogg eller hemsida?

Glöm inte att kommentera!:

Trackback
RSS 2.0