små sagoböcker. ♥

Bara så att ni har det klart för er så skrev jag de BÄSTA sgoböckerna som fanns när jag var liten!
Jag hittade två stycken i en låda förut, jag tyckte dom var så BRA att jag ska dela med dom till er!

Ps, jag skriver exakt som det står i sagoböckerna.

"Sagan om gubben som hämtar mat."


där uppe är gubben.

Ps, denna är skriven av min fröken och jag har sagt vad hon ska skriva.


"Tussi och Nutti frågar sin mamma om hon behöver hjälp med något. Då sa mamma: Ja."


Nu sa mamma att dom var färdiga.
Mamma sa att dom kunde göra något annat nu.
Vi kan pprova kläder, sa mamma.
Sen glömde mamma bort att prova kläder. Då kom molnet ner och sjöng att dom skulle prova kläder.

När dom hade provat färdigt kläderna trillade Tussi och slog sej. Då hjälpte flickguden Tussi att sätta på bandage.


SLUT,

Erkänn att jag var bäst på att hitta på saker. xd


"Sagan om ett måln, Del 2"

Hej i jen jag har ett barn och det heter Susi.
Nu solar jag och mit barn
Nu kryper mit barn ner i sin lila (lilla) sol korj
Nu såver vi och nu säter vi fast solkorjarna.

Ja, det var mina sagor från när jag var fem, sex år. :)

Kommentarer
Från: eliiin

naaw, vad söta!

2009-03-03 @ 22:11:01
URL: http://ijustwannajump.blogg.se/
Från: lisa

gud vad gulligt :D

2009-03-03 @ 22:46:46
URL: http://lyckligalisa.blogg.se/

Kommentera?

Ditt namn?
Remember me?

E-post, visas bara för mig!

Din blogg eller hemsida?

Glöm inte att kommentera!:

Trackback
RSS 2.0